آﺳﯿﺎب ﻧﺎن

آﺳﯿﺎب ﻧﺎن دستگاهی برای خرد کردن نانهای خشک شده ،جهت استفاده از پودر نان ( آرد نان ) با مصارف خوراکی میباشداین آردها که با نام آرد سوخاری ( پودر سوخاری ) در بازار عرضه میشود معمولا از نان های حجیم تولید میشود.

قبل ازخرد کردن نان توسط دستگاه آسیاب ، باید نان بصورت کاملا خشک شده در آمده باشد. این نان‌ها به نحوی حرارت می‌بینند که رطوبتشان گرفته، خشک، قهوه‌ای و برشته شوند و زمانی که نان کاملا خشک‌شده در آمد ، نان خشک را در مخزن دستگاه آسیاب قرار میدهند و دستگاه آسیاب ، نان را  به صورت آرد درمیاورد . این آرد در بازار با نام آرد سوخاری شناخته شده است.

آرد سوخاری در انواع پودر و نوع دانه درشت یا ادویه‌دار به بازار عرضه می‌شود که این مسئله به نوع آسیاب کردن و الک کردن و نوع مصرف آرد، بستگی دارد. معمولاً در تهیه غذاهای سرخ‌شده برای تردی بیشتر مثلاً در تکه‌های مرغ ، نوع دانه درشت و در تهیه ناگت ، کتلت یا ماهی نوع پودری آن بیش‌ترین کاربرد را دارد

آرد سوخاری:
پودر سوخاری یا آرد سوخاری معمولاً از نان‌های حجیم تهیه می‌شود. این نان‌ها به شکلی در برابر گرما قرار می‌گیرند که نم آنها از بین برود و به صورت خشک بیرون آیند. آرد سوخاری و نان سوخاری دو فرآورده از یک خانواده هستند.
تهیه آرد سوخاری در صنعت
برای تهیه آرد سوخاری، نان دو بار تحت فرآیند پخت قرار می گیرد و تهیه آن به طور مستقیم از آرد معمولی امکان پذیر نیست. حتی در مواردی که بازار مصرف آرد سوخاری زیاد است، برخی نان ها برای تبدیل به آرد سوخاری، پخته می شوند. به هر حال آرد سوخاری فقط با پخت مجدد نان به دست می آید.
پخت دوم نسبت به پخت اول متفاوت است. پخت نان در مرحله اول یک پخت عادی است ولی در مرحله دوم پخت هم طولانی تر است و هم حرارت ملایم تر. در واقع مرحله دوم پخت برای از دست رفتن باقیمانده آب و خشک شدن کامل نان به انجام می رسد. تغییر رنگی هم که در آن مشاهده می شود به دلیل واکنش میلارد و نیز کاراملیزه شدن است و هر چه مدت زمان پخت دوم در این نان ها بیشتر باشد، رنگ آرد تیره تر خواهد بود.
در واقع، نان های تستی و نانهای حجیم و نیمه حجیمی که برای فروش به بازار می روند، در صورتی که به فروش نرسند، اگرچه دچار فساد نشده اند ولی به دلیل بیات شدن دیگر به شکل نان قابلیت مصرف ندارند. این نان ها دوباره به کارخانه بازمی گردند و مجددا در فر می روند تا به صورت خشک شده درآیند. این اتفاق در مورد نان هایی که قالب آنها دچار اشکال شده نیز رخ می دهد. پس از این مرحله، آنها را آسیاب و به شکل آرد سوخاری بسته بندی و روانه بازار می کنند.

چرا از تنور خرید کنیم ؟!…

 

گروه تخصصی تنور به عنوان گروهی متخصص در زمینه صنعت نان و شیرینی همواره قبل و بعد از خرید کنار مشتریان خود میماند و خدمات زیر را ارائه می دهد.

پشتیبانی

تعهد ما بعد از نصب و راه اندازی دستگاهها شروع میشود .رفع مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن با افراد متخصص برای شما انجام می گیرد

نصب و راه اندازی

با استفاده از بهترین و کار آزموده ترین افراد دستگاهای شما نصب و راه اندازی می گردد و آموزش های لازم برای تولید انواع نانهای سنتی و صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره تخصصی

چون گروه تخصصی تنور وابسته به تولید کننده خاصی نبوده و با توجه به تجربه چند دهه در زمینه استفاده از ماشین آلات نان و شیرینی ، بهترین پیشنهاد خرید دستگاه را به شما می نماید.

همین حالا میتوانید از ما مشاوره رایگان بگیرید

در مورد ماشین آلات نان و شیرینی اطلاعات جامعی داریم که در انتخابتان بدون شک یاریتان می کند. جهت استعلام قیمت دستگاه آسیاب نان با شماره 09120452441 تماس حاصل نمایید.