دستگاه الک آرد

برای آماده سازی آرد و دستیابی به کیفیت مطلوب می بایست ابتدا نسبت به الک کردن آرد اقدام نمود.
با وجودی که گندم در کارنجات تهیه آرد تمیز می شود، ممکن است در هنگام کیسه گیری و مراحل انبارداری برخی از ناخالصی ها(مانند نخ، کاغذ، قطعات کوچک چوب، فلز) و یا حشرات وارد آرد شوند که می بایست از طریق الک کردن جدا گردند. بنابراین با الک کردن آرد، از وارد شدن ناخالصی ها به درون خمیر جلوگیری میشود. آرد که در کارخانه آرد سازی با رطوبت12 تا 14 درصدی آماده سازی میشود ، گاهی اوقات در شرایط نامساعد محیطی و رطوبت بالا، ذرات آرد به یکدیگر می چسبند که با الک کردن، ذرات به هم چسبیده از هم باز شده و به اصطلاح آرد پوك می شود. از طرف دیگر در اثر این امر، خمیر حاصل سریع تر تشکیل شده و متورم می شود زیرا در اثر باز شدن ذرات سطح خمیرافزایش می یابد.بدیهی است در صورتی که آرد الک نگردد بافت نان بدست آمده خمیری وفشرده خواهد بود. همچنین از طریق الک کردن هوای بیشتری وارد آرد شده که برای رشد و تکثیر باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک لازم و مفید است. آردی که خوب تهویه شده است خمیر حاصل از آن فعالیت تخمیری مطلوبی نشان می دهد. هوادهی و تهویه نیز برای آردهایی که به مدت طولانی انبار شده و در شرایط نامساعد ذخیره گردیده اند، توصیه می شود. در اثر این امر ضمن کاهش درصد رطوبت، بوی نان و کپک زدگی احتمالی آرد به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. بنابراین از طریق الک کردن می توان به نتایج زیر دست یافت:
ناخالصی های آرد جدا می گردند
بازدهی خمیر افزایش می یابد
ذرات به هم چسبیده آرد از هم جدا می گردند وخمیر سریع تر ور می آید.
هوای بیشتری وارد آرد شده و باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک تکثیر می یابند.
بوی رطوبت احتمالی نان کاهش می یابد.
کپک زدگی آرد کاهش مییابد
رطوبت آرد از بین رفته و آرد حجم پیدا میکند
آبخوری آرد بهتر شده و تخمیر خمیر بسیار خوب انجام میشود

چرا از تنور خرید کنیم ؟!…

 

گروه تخصصی تنور به عنوان گروهی متخصص در زمینه صنعت نان و شیرینی همواره قبل و بعد از خرید کنار مشتریان خود میماند و خدمات زیر را ارائه می دهد.

پشتیبانی

تعهد ما بعد از نصب و راه اندازی دستگاهها شروع میشود .رفع مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن با افراد متخصص برای شما انجام می گیرد

نصب و راه اندازی

با استفاده از بهترین و کار آزموده ترین افراد دستگاهای شما نصب و راه اندازی می گردد و آموزش های لازم برای تولید انواع نانهای سنتی و صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره تخصصی

چون گروه تخصصی تنور وابسته به تولید کننده خاصی نبوده و با توجه به تجربه چند دهه در زمینه استفاده از ماشین آلات نان و شیرینی ، بهترین پیشنهاد خرید دستگاه را به شما می نماید.

همین حالا میتوانید از ما مشاوره رایگان بگیرید

در مورد ماشین آلات نان و شیرینی اطلاعات جامعی داریم که در انتخابتان بدون شک یاریتان می کند. جهت استعلام قیمت دستگاه الک آرد با شماره 09120452441 تماس حاصل نمایید.