اتاق تخمیر ، اتاق بخار

از دیر باز عمل آوری خمیر بعنوان اساس پخت و پز نان ، در جوامع مختلف با روشهای ابتدایی و مختلفی انجام میگرفته است. مدت زمان صرف شده در روشهای سنتی برای تخمیر خمیر راندمان کار تولید نان را با مشکل مواجه میکرد ، بنابراین با فکر توسعه در نحوه عمل آوری خمیر و جدای از پیشرفت در مواد افزودنی مناسب در عمل آوری خمیر ،ایجاد محیط مناسب و ایده آل برای تخمیر خمیر مورد توجه قرار میگرفت .

امروزه عمل آوری خمیر یا همان تخمیر خمیر در اتاق های سربسته مخصوصی انجام می گیرد اتاق تخمیر در ابعاد و اندازه های مختلف و از جنس های مختلفی ساخته میشود دیوار چینی آجری با رویه کاشی ، ورقهای استیل ، ورقهای ساندویچ پنل و … نمونه ای از انواع ساخته شده اتاق های بخار میباشند. اما رایج ترین نوع آن جهت جابجایی راحت تر و امکان افزایش مساحت آن ، از جنس ورق استیل و ساندویچ پنل ساخته میشود.

اتاق تخمیر دارای سیستم عایق بندی موثر می باشد تا دما و رطوبت معین و لازمه برای تخمیر خمیر را از دست ندهد و از اتلاف دما جلوگیری کند. سینیها و قالبهای بارگیری شده با چانه خمیر در اتاق تخمیر قرار گرفته میشود ، که دارای سیستم های کنترل دما و رطوبت نسبی است و تحت شرایط لازم دما ( حدود28 درجه سانتیگراد ) و رطوبت نسبی معین ( حدود ۸۵ درصد ) ، تخمیر به خوبی صورت می گیرد. کنترل دما و رطوبت نسبی اتاق تخمیر از طریق دماسنج و رطوبت سنج تعبیه شده در آن صورت می گیرد.

با توجه به اینکه سلول های مخمر طی زمان تخمیر میانی و نهایی در دمای حدود ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد اتولیز ( نابودی بافتهای خمیر ) می شوند، بنابراین باید از رسیدن دمای خمیر به این حد جلوگیری شود.در مورد رطوبت نسبی، نحوه عمل بدین ترتیب است که چنانچه لازم باشد به طور خودکار مقداری قطرات آب به صورت اسپری و یا بخار آب وارد فضا می شود.

زمان در عمل تخمیر تابع عوامل گوناگونی است و بنابراین نمی توان مدت زمان مشخصی را برای آن ارایه نمود لیکن در شرایط عادی تهیه خمیر تخمیر شده حدود 1 تا ۳ ساعت و حتی بیشتر به طول می انجامد.

چرا از تنور خرید کنیم ؟!…

 

گروه تخصصی تنور به عنوان گروهی متخصص در زمینه صنعت نان و شیرینی همواره قبل و بعد از خرید کنار مشتریان خود میماند و خدمات زیر را ارائه می دهد.

پشتیبانی

تعهد ما بعد از نصب و راه اندازی دستگاهها شروع میشود .رفع مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن با افراد متخصص برای شما انجام می گیرد

نصب و راه اندازی

با استفاده از بهترین و کار آزموده ترین افراد دستگاهای شما نصب و راه اندازی می گردد و آموزش های لازم برای تولید انواع نانهای سنتی و صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره تخصصی

چون گروه تخصصی تنور وابسته به تولید کننده خاصی نبوده و با توجه به تجربه چند دهه در زمینه استفاده از ماشین آلات نان و شیرینی ، بهترین پیشنهاد خرید دستگاه را به شما می نماید.

همین حالا میتوانید از ما مشاوره رایگان بگیرید

در مورد ماشین آلات نان و شیرینی اطلاعات جامعی داریم که در انتخابتان بدون شک یاریتان می کند. جهت استعلام قیمت اتاق تخمیر ، اتاق بخار با شماره 09120452441 تماس حاصل نمایید.